Iskolai Mediáció, Kamasz-Szülő Mediáció
Az iskola egy jó hely lehet a gyermek számára, ahol megtanulhat a számára szükséges képességeket, és készségeket. Élvezetes is lehet, ha közben nem téved el a gyermek, és nem veszíti el a fókuszt. - Ilyen lehet a kamasz gyerek-szülő kapcsolata is. Gyakran eltévedhetünk benne. Gyakran elveszítjük a fókuszt, és a dolgokra, eseményekre kezdünk el figyelni, és nem egymásra. Gyakran nem értjük meg egymást, és ezért úgy érezhetjük, hogy elbeszélünk egymás mellett. Lassan pedig kialakulhat a nem megértettség érzése. Ilyenkor szükségessé válik egy "Közvetítő", egy Mediátor, aki megérti a kapcsolat résztvevőit, és segít az egymás megértésében, és kiegyensúlyozott, boldog kapcsolat kialakításában.
A Professzionális életstratégiák, amelyekkel egy Mediátor rendelkezik, kezeli, és jobbá, minőségibbé teszi a kamasz-szülő viszonyát is, és a kamasz ifjú viszonyát az iskolához, önmagához, és az élethez!
"A gyerek először játsszon, és ha ebben elfáradt, akkor majd kedvvel, önként veti magát a tanulásra. Mert a gyerek nem lusta, hanem kezdettől fogva mérhetetlenül kíváncsi, és igyekszik elsajátítani a világot. Lustává csak akkor lesz, ha igényeit, testi és lelki szükségleteit újra és újra semmibe veszik, mint ez nagyon gyakran az iskolában, sőt, már az óvodában is megtörténik."
- /Vekerdy Tamás/
